Digital kampange for Litteratursiden

Kort om projektet

Litteratursidens nye platform appellerer til en bredere målgruppe end sitet gør i dag. Derfor skal en digital kampagne fortælle potentielt nye brugere, især unge, om sitet. Video er et uundværligt værktøj, hvis man vil nå den digitale forbruger - navnlig unge, og fungerer bedst med enkelt og emotionelt indhold. Samtidig finder unge ofte inspiration til kultur via SoMe. Derfor prioriteres en kampagne på Facebook med tre-fire kvalitetsvideoer med afsæt i det kærlighedsforhold, man kan have til en bog. Videoerne fortæller hvorfor netop VI er unikke, og hvad vi tilbyder af værdifuldt indhold. Videoerne er af ca. 1,5 minuts varighed og vises både med og uden lyd, og vil også blive vist på bibliotekernes platforme. Målet er at flere brugere får kendskab til sitet, og kampagnen indgår i en bredere digital indsats, som også tæller aftale med Saxo om visning af indhold. Projektet er i tråd med DDB's mission om at synliggøre det samlede offentlige bibliotekstilbud tæt på borgernes digitale hverdag.

Indrapportering

Begrundelse for tilsagn

DDB vurderer at projektets timing er god, da Litteratursiden netop har lanceret nyt site, hvorfor det er oplagt at promovere den hos nye brugere. Mens projektet vil have værdi i forhold til at øge brugernes kendskab til et digitalt bibliotekstilbud, ser DDB den væsentligste værdi ligge i en afdækning af, hvilke greb inden for denne form for kampagne, der virker.
Samlet bevilling: 200.000 kr.
Målgruppe:
Afsluttet:
til
Pulje: DDB puljen

Kontakt

Roskilde bibliotek