Model for kampagneapp til børn (modning)

Kort om projektet

Kampagneapp’en er en hjørnesten i arbejdet for at kunne favne børnenes hverdag og dermed være tilgængelig og relevant i en større del af deres tid. På Biblo.dk viser erfaringerne, at kampagner/konkurrencer er særdeles effektive til både at skabe landsdækkende samarbejde blandt bibliotekerne og eksterne partnere samt til at gøre bibliotekernes samlede tilbud synlige og attraktive for store grupper af børn (7-14 år).
Kampagnerne promoveres normalt gennem bibliotekerne samt fælles hjemmesider som Biblo.dk og EreolenGO. En app kombinerer promoveringen med brugernes aktive deltagelse og gør det muligt for bibliotekerne at øge tilstedeværelsen gennem fx notifikationer direkte til brugerne og forbedrede funktioner, som bedst skabes i en app. Fx mulighed for at lave kladder af sine anmeldelser, samt at aflevere konkurrencesvar i grupper/klassevis.
Det er nyt for bibliotekerne at tilbyde en app, der:
- Kan fungere som bindeled ml. brugerne, det enkelte bibliotek og de landsdækkende kampagner. Dvs. som en naturlig del af det samlede ”kredsløb” og ikke en standalone-funktion.
- Tilbyder en lettilgængelig mulighed for at deltage aktivt i landsdækkende biblioteksaktiviteter løbende hen over året.
- Sikrer fremtidig vedligeholdelse via Biblo.dks netværk.
Outputtet af projektet er et gennemarbejdet koncept med beskrivelse af funktioner, design samt budget og tidsplan. Der vil også være beskrivelse af udbredelse af både app og bagvedliggende teknologi samt en klikbar, digital prototype.
Samlet bevilling: 65.500 kr.
Afsluttet:
til

Kontakt

Roskilde Bibliotekerne